Via NLP technieken leer ik kinderen om bijv. om te gaan met lastige en spannende situaties, te vertellen wat ze wél willen i.p.v. wat ze niet willen, leren ze voor zichzelf op te komen, worden ze zich meer bewust van hun eigen gedrag en hoe ze dat kunnen veranderen. NLP levert een mooie bijdrage aan zelfbewustwording, zelfvertrouwen en zelfwaardering.
Lees meer
NLP staat voor neuro-linguistisch programmeren.
Neuro: het brein, het zenuwstelsel waarmee wij signalen ontvangen en via de 5 zintuigen verwerken, onze denkprocessen.
Linguïstisch: de taal, zowel verbale als non-verbale communicatiesystemen die we gebruiken om betekenis te geven aan ervaringen en de denkprocessen te uiten.
Programmeren: is de wijze waarop de ervaringen worden opgeslagen in ons brein en
de vaardigheid om onze communicatieve en zintuiglijke systemen zo te organiseren dat we specifieke doelen en resultaten kunnen bereiken.
Blijf je de dingen doen die je altijd deed,
Blijf je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
We communiceren elke dag met kinderen en kinderen leren door te kijken naar ons, gedrag te kopiëren en na te doen en woorden te gebruiken die wij gebruiken. Wij als ouders, leerkrachten, familie, vrienden spelen hier een enorme rol in en hebben altijd een effect op kinderen.
Kinderen worden bewust of onbewust de hele dag door beïnvloed in hun gedrag. Elk kind doorloopt één keer het opgroeiproces. Het is daarom belangrijk dat de kinderen bewust worden van hun eigen gedrag, gedachten en gevoelens.
Met het gebruik van NLP technieken geef ik kinderen inzicht in hun manier van communiceren en wat het effect hiervan is op anderen. En wat kunnen ze zelf veranderen om wel het gewenste resultaat te behalen? En motiveer ik kinderen om nieuwe dingen te doen, te zien, te ervaren en toe te passen.
Kinderen leren meer zelfvertrouwen te krijgen, zich beter te ontspannen en beter om te gaan met leraren, ouders en met vriendjes en vriendinnetjes op school.